توییتر در سیستم صوتی چیست؟

یکشنبه 30 مرداد 1401 898 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

در این مقاله به بررسی و معرفی توییتر از اجزای سیستم صوتی می پردازیم. با ما همراه باشیدwink

 

برای پخش صداهای زیر، نیاز به سخت‌افزاری ویژه است. اغلب بلندگوها حتی نسخه‌های معمولی بازار قطعه کوچکی به اسم Tweeter (با تلفظ صحیح توییتر که به‌اشتباه تیوتر گفته می‌شود) دارند.

این وسیله برای تولید و اجرای صداهای صوتی با فرکانس بالا طراحی و ساخته شده است.

به‌طورمعمول در رنج فرکانس ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز (که معمولا بالاترین حد شنوایی انسان است) کار می‌کند.

توییترهای تخصصی می‌توانند فرکانس‌های بالاتر از ۱۰۰ کیلوهرتز را نیز پردازش و پخش کنند.

نامگذاری این واژه در حقیقت از بسامد بالای صدای برخی از پرندگان گرفته شده است.

برخلاف ووف‌ها (صدای سگ) که نقطه مقابل توییت هستند.

شنیدن صدای خالی توییترها نمی‌تواند چندان جالب باشد. صدای فرکانس بالایی که آنها تولید می‌کند درواقع مکمل صداهای فرکانس پایینی است که ساب‌ووفر یا باندهای اصلی تولید می‌کنند. با اضافه شدن توییتر به سیستم، باندها به‌صورت اتوماتیک وظیفه‌ی تفکیک این فرکانس را از گردن خود باز می‌کنند و آن را به گردن توییترها می‌اندازند.


توییتر در سیستم صوتی چیست؟توپتک8/21/2022در این مقاله به بررسی و معرفی توییتر از اجزای سیستم صوتی می پردازیم. با ما همراه باشید برا... در این مقاله به بررسی و معرفی توییتر از اجزای سیستم صوتی می پردازیم. با ما همراه باشید برای پخش صداهای زیر، نیاز به سخت‌افزاری ویژه است. اغلب بلندگوها حتی نسخه‌های معمولی بازار قطعه کوچکی به اسم Tweeter (با تلفظ صحیح توییتر که به‌اشتباه تیوتر گفته می‌شود) دارند.این وسیله برای تولید و اجرای صداهای صوتی با فرکانس بالا طراحی و ساخته شده است.به‌طورمعمول در رنج فرکانس ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز (که معمولا بالاترین حد شنوایی انسان است) کار می‌کند.توییترهای تخصصی می‌توانند فرکانس‌های بالاتر از ۱۰۰ کیلوهرتز را نیز پردازش و پخش کنند.نامگذاری این واژه در حقیقت از بسامد بالای صدای برخی از پرندگان گرفته شده است.برخلاف ووف‌ها (صدای سگ) که نقطه مقابل توییت هستند.شنیدن صدای خالی توییترها نمی‌تواند چندان جالب باشد. صدای فرکانس بالایی که آنها تولید می‌کند درواقع مکمل صداهای فرکانس پایینی است که ساب‌ووفر یا باندهای اصلی تولید می‌کنند. با اضافه شدن توییتر به سیستم، باندها به‌صورت اتوماتیک وظیفه‌ی تفکیک این فرکانس را از گردن خود باز می‌کنند و آن را به گردن توییترها می‌اندازند.    5.0